miss sundberg

Direktlänk till inlägg 20 april 2012

Waitress.

Av Micaela Sundberg - 20 april 2012 22:09

Waitress handlar om Jenna som jobbar som servitris i en småstad i hjärtat av den amerikanska södern. Hon är känd för sina gudomliga originella pajer och sparar pengar för att en dag kunna lämna sin man Earl (inspirationen bakom pajen "I hate my husband pie") och öppna en egen restaurang. Men när hon upptäcker att hon är gravid omkullkastas alla planer på ett nytt liv - men i den tafatte gynekologen Dr Pomatter möter hon en själsfrände och en nu möjlighet öppnar sig...


Av att döma handlingen kan filmen kanske verka seriös. Men det var den absolut inte. Den var seriös ja men det fanns ett spår av lite komedi också, vilket gillades mycket! Och ur min syn handlade den mest om kvinnlig förgörelse och självständighet. Om jag ska vara ärlig, hade jag faktiskt låga förväntningar på filmen. Så jag blev därför glatt överraskad för jag gillade den. Det enda som sög med filmen var att den var bara lite smått seg, men annars i övrigt var den kanon! Keri Russell, som spelade Jenna, var riktigt bra, en jättebra skådis! Och de andra var också bra. Särskilt Jeremy Sisto som spelade den elaka maken. Jag kan rekommendera den varmt. Trailern kan ni se här.


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Micaela Sundberg - 23 april 2012 23:30

      Stephenie Plum (Katherine Heigl) saknar både jobb och pengar. Desperat tvingar hon sin kusin Vinnie att anställa henne som prisjägare på hans borgensfirma. Hennes första uppdrag blir att hitta den mordmisstänkte före detta polisen Joe Mor...

Av Micaela Sundberg - 23 april 2012 21:05

Det börjar närma sig till svenska nationella prov nu! Som jag ska ha på torsdag kl 08:30 till 15:00. Svenska B. Jag är jättenervös, må jag säga! Men jag kan och SKA klara det! Jag är ju bäst på svenska än matte och engelska! Så snälla snälla, önska m...

Av Micaela Sundberg - 22 april 2012 23:01


  En still från säsongsavslutningen av The Vampire Diaries säsong 3 ser ni här. På Damon och Rebekah. Som ser riktigt vettskrämda ut. Undrar vad det är som pågår!? Och vem är de rädda för!? Av att bara se den här bilden är jag riktigt rädd nu. Li...

Av Micaela Sundberg - 21 april 2012 01:48


  Filmen handlar om kärlek ifrån Freemans synvinkel. Han ser hur folk blir kära, bland annat Bradley (Greg Kinnear) som efter att hans fru blivit kär i en annan kvinna ska försöka hitta kärleken igen. Man får också följa det unga paret Chloe (Alex...

Av Micaela Sundberg - 20 april 2012 20:00

Fyra kärleksfilmer står på min schema för ikväll varav två har jag redan sett och två som jag aldrig har sett förut. Mysigt det ska bli att se dessa filmerna här med ostbågar och cola! ;)   The Last Song (sett tusentals gånger) Chasing Liberty ...

Presentation


Här bloggar jag om allt som faller mig i smaken - film, tvserier, min vardag bl.a ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards